Tuesday, July 21, 2009

Revefelling!

En kompis felte en årsvalp med hagle i tillegg til min rev, denne aftenen.

Reven møtte en sellier&bellot 147grn mantel i min 300 wm.
Hit men ikke lengre: Reven datt momentant i smellen!
Så fikk jeg kommet meg ut for å poste på reven.
Da jeg egentlig skulle ut for å sjekke om kråkene var hjemme, ombestemte jeg meg og ville poste ved et jorde. Reven patruljerer ofte slike jorder på kveld og nattestid. Jeg legger meg til i en jordekant, med 2 foteren oppspent.
Da jeg har sittet i ca 1 time, ser jeg en rev ca 120 meter fra meg. Den har det litt travelt, men stopper et par ganger. Desverre i et tett buskas inne i skogen rett bak jordet. Jeg venter, men intet skjer. Da det har gått ca 20 min kommer den ut igjen og går tilbake samme sted den kom fra. Jeg plystrer svakt, men den reagerer ikke. Det var det, tenkte jeg og legger meg tilbake i hvilestilling.
Da jeg har ventet ytterligere 5 min, dukker reven opp mye lengre til høyre. Den smyger seg forsiktig opp på en stein og det ser ut til at den nyter siste glimtet av kveldsola der den skuer utover jordet. Da dundrer min 300 sånn at hele dalen sikkert hører smellen! Reven faller momentant i smellen uten å røre en muskel. Jeg sitter ytterligere en time, men da gir jeg meg.
En spennende jaktform jeg vil prøve mer i år!


No comments: