Sunday, September 12, 2010

Suksesshelg etter fugl

Denne helga var Bjørn og jeg på jakt etter orrfugl og rype. Med variererende vær, var det til tider krevende å komme på talefot med fuglen. Begge dagene fikk vi bra utelling! Støkkjakt med enkelløper hagle er en utfording, men dess mer artig når man feller flere fugl i løpet av en dag! Fikk for første gang prøvd Rio Venatum Vismuth nr 4 hagl. Dette er en av de beste skogsfugl patronene jeg har prøvd noengang! Disse kjøpte jeg av jaktcompagniet på Byremo (sjekk http://www.jaktcompagniet.com/) .

Det var bra med fugl i fjellet og dette er gode nyheter etter mange dårlige år. Selv om det er lemmenår, liker Jeg også å tro at vår iherdige innsats med å fjerne kråke og ravn samt skyte mest mulig rev de siste årene, har gitt resultater.

Jeg har ingen dårlig samvittighet for å ta ut noen orrfugl og rype i år...

No comments: