Monday, November 08, 2010

Rådyrjakta i full gang

                                          Per Oskar, Torstein og Ånund med den felte bukken til Torstein
Det er en kald, men skyfri morgen idet vi drar ut etter rådyrene. Væpnet med rifler, hagler, kombier og 3 bikkjer, var det lov å håpe på fall!

Og det ble det! 3 rådyr måtte i bakken. Det var Torstein, Bjørn og meg selv som felte dyrene, som var et kje, geit og en bukk. Alle felt i los for 2 av hundene.

Min beagle fikk ingen fellinger kreditert, men begynner virkelig å vise takter! Den har et utrolig flott losmål og har flotte loser. Jeg liker det jeg ser og håper dette er starten på en skikkelig god jakthund.
Det har vært lite oppdateringer i det siste. Det er fordi jeg har prioritert å trene nettopp hunden og det har av den grunn ikke blitt fellinger eller andre ting å skrive om. Med disse tendensene som bikkja viser så er det lov å håpe at vi får en felling for den snarlig!

No comments: