Saturday, June 30, 2012

Storlaks



Det går tregt i elva for tiden, men noen lyspunkter finnes. Denne dagen reiser jeg over store strekk for å finne fisk. Det lyktes meg endelig å finne et sted der det står nygått fisk. På et kort kast kommer en laks opp og slår etter flua uten å være i kontakt. Jeg venter alltid noen minutter før jeg gjør et nytt kast på slik fisk, slik at den får roet seg igjen. Etter noen få kast så drar det tungt i andre enden og fisken gjør noen harde utras nedover.

Etter ca 25 minutter har vi laksen på land. 7,3 kg og helt nygått - Det regnes iallefall som storlaks i elvene jeg fisker i...

Like etter er Ånund heldig og lander sin aller første laks noensinne. Denne tar en kobberfarget salamander og gir en god fight. Vekta stopper på 5,2 kg - også denne relativt blank.

No comments: