Saturday, November 28, 2009

Suksess i tåke

Tarald, Sondre, Ånund, Per Oskar, meg, Trond og sønnen til Trond.
Bålhygge er et must når det klaffer slik som idag!

Det klaffet max for meg idag! Nogenlunde mannsterke dro vi ut i dag morges. En halvtett skodde låg i liene og opp mot toppene. Ånund på 13 var med meg idag, og det var selvsagt stas da vi fikk den første losen. Den dro imidlertid vekk. Det ble også sluppet en annen beagle og en drever. Begge disse tok ut dyr nokså kjapt. Da vår beagle kom tilbake, tok den raskt ut et nytt dyr. Denne gang dro losen rett mot oss, og snart skimtet jeg et dyr. Jeg blåser i hubertus lokken for å stoppe den, og setter en wingmaster HD i maskineriet på den. En stor bukk, som desverre har felt gevirene..!
Etter vomming, driver hunden og knoter på noe harefot uten at den får helt gangen på det. Da vi nærmer oss toppen, får beagelen Zlatan los. Den drar rett til topps der flere poster sitter, men pga tåka klarer dyret å smette unna. Jeg følger spent med på astroen, og kan konstatere at losdyret faktisk dreier og kommer mot oss. Plutselig ser Ånund rådyret komme 30 meter unna oss. Dyret stopper ikke pga fossen som bråker, men jeg klarer allikevel å sette inn en 3 toms bb på den. Dyret faller! En liten 1,5 år spissbukk.
Mye rådyrjakt for tiden, men det vil forhåpentligvis komme flere oppdateringer før jul om både hare og skogsfugljakt.




Blogglisten

No comments: