Monday, January 18, 2010

Rev på muselokk!


Da det angivelig er noe vriene forhold til å lokke med hareskrik, kan man forsøke musepip. Jeg hadde tur første gangen ikveld da jeg prøvde min nyervervede "Lohman" muspipfløyte.
Hadde bare sittet i ca 3 min. da reven kom luskende i et tett buskas, ca 100 meter fra meg. Reven stoppet og såg ut til å spise på noe, da jeg skimtet den igjennom tett granbar. En glenne ca 10 meter til venstre for reven ble min plan, for både før og etter var det grusomt tett. Reven stopper ikke når den kommer utpå og jeg har på forhånd bestemt at jeg slipper skuddet uansett. Da jeg trekker i avtrekkeren føles det godt, men jeg ser ikke reven stuper. Dette fordi den løp rett inn i mitt gamle kråkeskjul, ca 1 meter unna skuddplassen.
Når jeg ankommer skuddplassen, ser jeg både hår og store mengder blod. Men inne i kråkeskjulet er det for mørkt til at jeg kan se noe. Jeg drar hjem og henter lykta. Når jeg ankommer finner jeg reven død med en gang.
Reven hadde skabb og manglet i tillegg hale. Godt å befri den fra lidelsene sine! Reven ble felt med ei Tikka M595 i kaliber 22-250. Dette våpenet fikk jeg igjen for bare noen dager siden, da den var til montering av lyddemper. Sport1 på Evje imponerte stort på både service og hurtig levering..!

No comments: