Sunday, October 09, 2011

Nok et ungdyrfall!


Da en annen jeger oppdaget ei kvige så gikk rolig foran oss i drevet, var det duket for en spennende innsmyging. Etterhvert la elgen seg, men hadde nok sine mistanker om at det var folk i området. Så smått fikk folk kommet seg i posisjon og vi prøvde å omringe elgen. Men selv idiotsikre planer kan slå feil! Elgen hadde tilsynelatende full kontroll på de andre jegerne. Selv hadde jeg orkesterplass og kunne beskue alt på litt avstand, men jeg var tom for strøm på radioen og de hele ble etterhvert litt frustrerende.

Elgen gikk fra jegeren som støkket den, til den andre. Han vindet nok elgen, som tok en sving nedover mot nok en jeger. Han stod i så tett skog at det ikke lot seg gjøre å se den. Elgen kommer etterhvert over i min bane og jeg feller den mens jeg ligger komfortabelt på en fjellhylle med tofoten utspent.

No comments: