Saturday, July 21, 2012

Ny lokkefløyte fikk inn rev på første post


Revejakta er igang og mange har allerede skutt sine første rever. Det er merkbart mindre rev i mine trakter og derfor er ikke responsen den helt store. Et par kompiser har første morgen lokket inn flere rever med Verminator Syco Tweety. Sent på kvelden er jeg også ute med min splitter nye fuglefløyte fra Klaus Demmel. Blåser først en rekke serier med denne, for deretter å gå over til Syco tweety. Ingen respons, men jeg sitter og venter.

7-8 minutter etter siste strofe, hører jeg ei skjære som skriker inne i skogen, ca 150 meter unna. Dette er ofte et tegn på rev, da skjæra skriker når den ser rev. Det er ikke vanlig at de skriker så sent på kveld her og jeg blir automatisk på vakt. Plukker opp Klaus Demmel fløyta igjen. Blåser noen strofer og med ett får jeg se en rev komme springende i full gallopp mot meg. Dette skjer så kjapt og reven kommer inn fra siden, noe som føre til at jeg må bytte skytestilling. Reven stopper så nære at jeg ikke rekker å få et godt anlegg. Det ender selvsagt med bom. Uansett er det artig at fløyta fungerer - og det på første posten!

Begge fløytene er kjøpt hos Storfangst

No comments: