Monday, October 26, 2009

Spennende smygjakt på elgkvige!







Denne ettermiddagen var min far og jeg ute og smøg etter elgen. Vi hadde fortsatt 4 elg igjen av en kvote på 7 dyr. Da far min oppdaget en elg i ei tett li 200 meter over seg, ble det min oppgave å smyge. Elgen stod både bratt og meget tett, så det skulle vise seg å bli en spennde og krevende innsmygning.
Grunnet var var meget blaut etter flere dager med regn og det er ikke lett å gå stille i bratt terreng. Etter ca 30 min. smyging får jeg se elgen. Jeg holdt nesten på å gå forbi den.
Jeg klarer ikke helt å se hva slags dyr det er med en gang. Elgen er tydelig oppmerksom på at det er et eller annet i lia over seg. Jeg er overbevist om at det er ei kvige.. Jeg klarer å finne en liten åpning i et raunetre og plassert retikkelet i bogen. Kviga faller momentant i smellen!
Etter flåing viste vekta 135 kg. Et flott eksemplar!


Blogglisten

No comments: