Sunday, April 11, 2010

Prøv en bulvan!


Etter påvirkning av amerikanske coyote og revejegere, gikk jeg i vinter til anskaffelse av an bulvan. Bulvanen vibrerer og skal fange revens oppmerksomhet mens du gjør deg klar til skudd. Reven tror altså at det er denne hvite/sorte ristende dotten som hyler og du kan gjøre de nødvendige bevegelsene for å komme til skudd.

Jeg har personlig ikke testet dette mye, og kan ikke si sikkert hvor effektiv den egentlig er. Jeg klarte å lokke inn flere små kråkeflokker under lokking av rev i vinter. Ved et par av tilfellene har kråkene stupt etter bulvanen. Jeg prøvde derfor å ha den med på kråke og ravnjakt, men det virket da som den faktisk heller skremte fuglene.

Min bulvan er av typen Predator Enticer. Den kommer med forlengere til staven og med en batteriboks som bruker 4 batteri i størrelse "C". Det følger også med en hvit og en svart dusk man kan bytte på, alt etter kontrasten du ønsker å oppnå. I tillegg er det en blank pinne, som du kan binde på egne ting på. Jeg har bundet på kaninpels på min og det ser veldig realistisk ut.
Denne selges i Norge hos http://www.brunst.no/ . Spesialbutikken for revelokking http://www.storfangst.no/, selger også en bulvan. Denne heter Mojo Critter.

Gi bulvanen en sjanse på revejakta. Det kan gi deg overaskende resultater!

No comments: