Tuesday, March 07, 2006

Ny spalte: lakseportrett

I denne nyoppstartede spalten vil jeg intervjue personer med sterk tilknyting til laksefiske her i norge. gjennom mine år langs elven har jeg blitt kjent med mange utrolig hyggelige folk, mange av dem har jeg også forblitt venner med.
først ut er min gode Venn Lars Henrik fra Danmark.

Navn: Lars Henrik Jenssen
alder: 33
bosted: Horsens, danmark
1: hva er din favoritt elv?
LH: Det må bli Rauma i Norge
2: personlig lakserekord?
LH: 15,5 kg fra Mørrumsåen på flue. 3. juli 1991
3: Ditt beste minne fra elva?
LH: Da jeg fikk min første laks i skjern å etter å ha fisket der i 4 år.
4: Din favorittflue:
LH: Hmm, ikke lett, men tror det må bli black brahan som jeg fikk min første skjern laks på. generellt langvingede laksefluer
5: har du et favorittføre til laksefiske?
LH: 2 dager etter flomtopp, med skiftende skydekke. gjerne litt farge i elven. da går jeg med flytesnøre. helst br luften være varmere enn vannet.

No comments: